2008-08-05

Clean&Joke and BS 5x5

Misströsta inte, Griff lever vidare i mina vader!
----------------
Kunde såklart inte låta bli om alla andra kör Oly. Gjorde ett PR i Clean med 70kg, men det beror väl mest på att jag inte försökt maxa på 1-1.5 år? Skulle då också Jerka, men misslyckades miserabelt. Har en högeraxel som glider runt i sockeln och som tyvärr aldrig gillat explosiva rörelser. Ska jobba mer med Push Jerks och Jerks för att se om jag kan komma på nån teknik som funkar.
PR i både Clean & Jerk får istället bli denna svajjiga historia på 65kg:



En PowerClean med FrontSquat, och så lite press på Jerken, jag vet. Kul var det ändå. Riktigt kul.
----------------
Back Squats
70kgx3
80kgx3
85kgx3
80kgx5, 80kgx5, 80kgx5, 80kgx5, 80kgx5

2 min vila mellan set. Hade lite brådis att hinna innan stängning. Tekniken skiftade rejält, trött av Cleansen tror jag.
2x10 L-Pullups CTB, Alternerande Enarmslås och så lite Farmers Walk efter.
Aj, jag börjar jobba imorn...

2 kommentarer:

Martin Altemark sa...

L-pullups CTB? Crazy! Hur gör man det? :-)

Snygg vändning, bra första och andra drag. Du sätter dig inte, så det är en power clean med frontböj.

Försök våga bara sätta dig. Det är nog något mentalt, för knät ser bra ut (?). Jag tror du ska lägga stången tillrätta bättre efter att du ställt dig upp (ta sista biten med lite explosivitet så att stången kommer upp från kroppen och du kan greppa om i ett grepp som bättre passar överstöten, det ger dig också möjligheten att släppa greppet helt i vändningen och därigenom få lättare att fånga stången närmare kroppen i tredje draget). Sen finns det väl ingen anledning att byta startposition precis innan du börjar lyftet?

Jag är ju dock glad amatör, så ta allt jag säger som det.

Grattis till PR!

mrjling sa...

Knät har inte sagt ifrån hittills så visst är det mycket mentalt. Det går ju att jobba bort.
Bra förslag med att lägga stången tillrätta, har mycket jobb med Jerken för att få den och funka. Osäker på axeln där, men vi får se.
Kul med feedback, det uppskattas!