2008-08-03

På banan igen...

...Zinkensdamm IP detvillsäga. Efter 10 härliga timmar i halmen så var det faktiskt ljuvligt att ge sig ut i ÖS!regnet på anrika Zinken.

"Griff"

For time:
Run 800 meters
Run 400 meters backwards
Run 800 meters
Run 400 meters backwards

12:37

En WOD som såg ganska ointressant ut innan, men som jag nu verkligen gillar. Tog det väldigt lugnt för jag anade att baklängeslöpningen skulle bli seg. Det var den. Min POSE -teknik är jag rätt osäker på och kommer filma mig själv mer när jag springer. Har några mantran i huvudet - och det känns rätt bra. Framförallt för knät!
Skönt också att springa i regn, påminner mig om när jag var 17-18 och jämt sprang.
Vilodag imorn.

4 kommentarer:

Fit 4 50 sa...

10 timmar!!! Woao!!! Duktig pojke! Baklänges löpning är bomben! Ha en bra dag gubben.

mrjling sa...

Baklängeslöpning är det nya framlänges. Ut o kuta nu rultis.

Bear sa...

Oj, du är nog den enda som inte dissat "Griff", man kanske ska testa trots allt.

mrjling sa...

Beror nog egentligen på att det var väldigt skönt för knät att springa på det sättet.