2009-01-10

HQ WOD + Heavy shit(allt är relativt)

Uppmärksamma läsare har märkt att jag flirtat lite med HQ WODen senaste dagarna. Har ju annars kört självprogramerat(ehmm tack till Robb W) under nov-dec.
Jag tycker att jag har haft problem med att få till passen under den tiden. Många faktorer spelar in, men största hindret är nog att jag oftast inte har tiden som dessa pass kräver. Har också haft lite problem med motivationen under själva passen. Helt ok om det händer under en kort period men nu har det gått ett tag.
En anledning är också de begränsade Oly-möjligheter jag har. För att bli bättre där måste jag till en lokal där det går att dumpa stången. Just nu gör jag inget annat än underpresterar, känns det som.
Kan komma på fler skäl, men jag vill också säga att själva programmet verkar egentligen bra. Säkert klockrent för vissa.

Nu blir det istället WODen framöver. Med en liten förändring. Kommer lägga till Back Squats eller Deadlifts en av dagarna i trippeln och skala ner annat om det behövs.
Genast blev det roligt igen.

Så idag då. 5km löpning är uteslutet just nu, men bör inte vara omöjligt senare under året. Jag gillar ju att springa.

Liten session hemma:
Hip-mobility, Rehab-Prehab
Pseudo Planche pushups

1 kommentar:

Bear sa...

Wow alltså, "gillar att springa", god for you ;)