2009-01-16

Långlunch med BS och Gnet

Back Squat - work sets
80kgx3
90kgx3
95kgx5
Squatsen flöt oförskämt bra idag, har mer i mig kände jag. Kul!
---
WOD - SUBBADE situps på 45gradig bänk istf GHD, hip/back ext på roman chair istf GHD. (Finns ingen på jobbet)

For time:
10 GHD Sit-ups
10 Hip & Back Extensions
95 pound Thrusters, 30 reps
50 Pull-ups

30 GHD Sit-ups
30 Hip & Back Extensions
95 pound Thrusters, 20 reps
35 Pull-ups

50 GHD Sit-ups
50 Hip & Back Extensions
95 pound Thrusters, 10 reps
20 Pull-ups


19:39

Visade sig, när det var lite sent, att situpsbänken inte var bra för mitt knä, blev nåt slags tryck som gjorde ont. Knät lite svullet och irriterat nu senare. Kylbehandling igångsatt, bör inte vara nån större fara.
Själva WODen var mest gnet där jag höll tempo men inte pressade 100. Lite väl lång, men träningen i helgen är osäker så det var bäst att passa på.

1 kommentar:

Bear sa...

Ååh, om ändå jag också kunde få göra lite gnetträning. Ska aldrig klaga på gnetpass i framtiden.