2008-05-28

Diane

Körde Back Squats och HSPU's i måndags, men ville bespara er detaljerna kring det. Eller kanske inte förresten.
Back Squat - work sets
85kgx4
85kgx5
85kgx3
82.5kgx3
70kgx3

Kände mig rätt ok, men tekniken stämde inte riktigt. Passet innan var mycket bättre där. Gick vidare på
5x10 Handstand Pushups typ 30 sek mellan set.

Idag onsdag var det egentligen Deadlift och pullups, men det börjar bli väldigt svårt att hålla sig borta från CF såhär länge. Blev tvungen att testa en Diane:

Deadlift 100kg
Handstand push-ups
21-15-9 reps, for time

8:25

Det är en halvering av mitt tidigare PR(16:49) gjort i september 07. Såklart nöjd med det, men kanske framför allt glad över att det kommer när jag känner mig rätt långt ifrån toppformen, har absolut ingen kondition att tala om. Ska dock hålla mig till min plan ändå de här sista veckorna innan semestern, trots att CF wodsen verkat roliga senaste tiden.

2 kommentarer:

Martin Altemark sa...

Grattis! sub 9 diane bara så där liksom!

Bear sa...

Grym tid! Iofs är jag kanske lätt imponerad...satsade på sub 30 min senast jag körde ;)