2008-02-19

Operation

Blev uppringd imorse och tackade ja till operation på torsdag. Har nog inte mycket att förlora men mycket att vinna. Lika bra att köra även om det känns lite segt. Har ju precis lossnat och kommit över platån jag legat på länge...

Som vanligt när det gäller skador och rehabilitering så läser jag artikeln "Working Wounded" av Coach (CFJ May 2005). Den funkar alltid i såna här lägen.
Jag siktar nu på en otroligt snabb och väl genomtänkt rehabilitering. Det blir dock onödigt att köra Starting Strength den närmsta tiden. Istället hoppar jag på WODen med början nästa cykel. Träningen kommer anpassas efter förmåga och det roliga blir att äntligen få köra lite oftare!!!! Den här 3 dagar/vecka grejen höll på att ta knäcken på mig(fast det funkar ju....)
När jag känner mig redo så blir det en 4 veckors cykel SS.

Tar gärna emot tips och erfarenheter av meniskoperationer förresten.

Okidoki, för att fira detta blev det ett lunchpass. Hör till ovanligheterna att jag hinner med det.

Körde en
"J.T."
Handstand push-ups
Ring dips
Push-ups

21-15-9 reps, for time

Ca 15min, bästa tiden är 12:12 och det är en bit kvar till det. Helt ok.

500 m rodd - 1:41
mycket jobbigt

2 kommentarer:

Martin Altemark sa...

Skönt att iaf få operera. Menisker läker ju inte, så det är ju som du säger bara att vinna egentligen. Hoppas allt går bra och välkommen till WODsen!

Jocke sa...

Jag har en meniskruptur (diagnos via magnetröntgen), men kom aldrig till operation. Förmodar att mitt egentliga problem var nån inflammation, och att rupturen funnits sen många år innan utan att störa mig.