2008-07-30

När man minst anar det!

EDIT: Egentligen dum titel. Har ju inte testat 1RM på typ 1 år... nåväl.

Lyckades tillslut ta mig till gymmet trots att det såg mörkt ut ett tag. 45min på mig innan stängning, men efter en heldag på Ikea och 4H-gård så var jag redan uppvärmd.
Hade Shoulder Press och Deadlift kvar av min partionerade CFT från häromdagen.
Shoulder Press(Military Press):
30kgx4
35kgx3
40kgx2
50kgx1
55kgx1 old pr
60kgx1 PR!!!
Kändes otroligt bra i huvudet innan och under lyftet. Fanns ingen tvekan överhuvudtaget på att det inte skulle gå. Skönt att kunna hitta dit.

Deadlift:
60kgx4
80kgx2
100kgx1
120kgx1
130kgx1 old pr
145kgx1 PR!!!
Samma sak här. Helt övertygad om att det skulle gå. Kändes helt rätt att kliva upp 15kg direkt. Fick till tekniken med ett högre startläge och släppte också ryggen lite mer.
67kg vägde jag imorse. Nu gäller det bara att kunna göra dessa lyft vid samma tillfälle för att CFT skall räknas.
Otroligt glad.

2 kommentarer:

Bear sa...

Najs, nästan 90% av kroppsvikt i SP och över 2 x kroppsvikt i DL! Hade en liknande dag för några veckor sedan när jag krossade mitt back squat-pr, sånt känns bra.

Martin Altemark sa...

Grattis!