2008-01-26

Knät o lite till.

Skadan är ju på menisken och ca 1/3 är helt trasig. Menisker läker väldigt sällan av sig själva då det helt enkelt inte finns någon blodtillförsel i de yttre delarna.
Jag står på väntelista för operation under våren. Verkar segt. Tror att man kan förkorta tiden om man börjar tjata. Grejen är den att jag har inte varit såhär bra i knät på länge. Under min "vilo" (läs lägenhetsrenovering, barnafödande och sjukdomsterror) -period så lyckades jag faktiskt köra en del rörlighetsträning med knät. Jag har för första gången på ett år möjlighet att nästan böja det helt. I knäböj så är jag väldigt nära botten när jag blir varm. Ingen smärta. Ingen svullnad.
Så, vad göra?
Jo, jag väntar på kallelsen, men tränar samtidigt på enligt planerna. Hårdare än någonsin. Smartare än någonsin.
Så länge jag inte fuckar upp och gör något dumt så kan det bara vara till det bästa. Det lär ju också underlätta rehabiliteringen efter eventuell operation.
Målet är i båda fall att återfå full funktion.

Inga kommentarer: